SOMMARSTÄMMA 6/8-2011
2011 års sommarstämma hölls för tredje året i rad i Kinnervik. Det var en lite blåsig men solig och vacker kväll som dock närmare 21 blev rackarns kall.
Vi minglade, grillade och hade femkamp där lag nr 2 Johanna M, Sandra och Johanna Jonsson (fd. Möllerström) tog hem segern.
Sen gick vi igenom stadgarna:
Vi är för närvarande 22 stycken medlemmar i klubben. Vi tog beslut om att vår övre gräns för antalet medlemmar ska vara 25 (i stället för 30 som tidigare). Detta innebär att det finns tre "lediga" platser för närvarande. Gabi, Åsa och Nina kommer fråga varsin bekant som de vill ha med i klubben.
Vi gick igenom kommande kalenderårs träffar, vem som ska anordna och när, enligt följande:
Grupp 1 [Åsa, Johanna F, Catti D & Jill] anordnar en träff omkring 1/10.
Grupp 2 [Sofie, Johanna J, Cattis H. & Jenni] står för träffen dagen före första advent, 26/11.
Grupp 3 [Sabina, Gabriella, Zimona & Clara] är ansvariga för träffen ca 21/1.
Grupp 4 [Gittan, Nina, Malin & Sandra A] anordnar en träff 17/3.
Grupp 5 [Sandra, Johanna M, Anna & Frida NY] får den äran att fixa något kul på Fabellas femårsjubileum som är precis på dagen 5/5. Ev övernattning.
Grupp 6 [Veronica, Eva, Liselotte & Carina NY] står ansvariga för sommarstämman som år 2012 blir den 4/8.
Kommande medlemsårs träffar finns också att läsa under "kalendern" (som jag ändrat nu så den är mer lättöverskådlig).
Catti D hade hört av sig till Nina med några frågor som vi gick igenom. Utifrån dem kom vi fram till att:
* vi ska fortsätta ha varierade teman på aktiviteterna.
* minst två veckor innan ska informationen om kommande träff finnas ute på hemsidan.
Angående facebook så är vi alla fabellor mer eller mindre aktiva där. Alltså kan man sköta kommunikation även via facebook. Dock vill vi ha kvar hemsidan också då det är kul med bilder samt att vi kan hitta information om varandra på medlemssidorna. Men man får gärna skicka en hint på facebook när man skrivit något nytt på hemsidan.
De som ansvarar för träffarna framöver är också ansvariga för att ta bilder under träffen och skriva i ordning ett inlägg på hemsidan med bilder.