KOMMANDE TRÄFF!
[HÄR!]

Ridning & bad 5/12

OJOJOJ säger jag bara....
     Sitter nu här djupt nersjunken i soffan, hemma efter en händelserik spännande dag. En KANONDAG! Det spänner och smärtar en hel del kring höftpartiet, kroppen är trött och slö men sinnet är piggt. Jag är LYCKLIG över att ha fått genomleva och att jag ÖVERLEVDE dagen. Det kändes inte helt självklart nämligen...
   
Vi samåkte tillsammans ut till Fårösund, träffades vid stallet kl 13. (Några saknades, ok om man inte kan komma men man bör höra av sig, så att vi och övriga inblandade vet.) Vi tilldelades, efter en del om och men, varsin häst. Jag själv var snabb att anmäla mig för att få den segaste lugnaste hästen av alla. Kändes dock inte så hemskt mkt mer lättad efter detta för Pia, som hästägaren hette, bedyrade att det minsann var fart i dessa islandshästar å hon såg inte helt nöjd ut när hon förstod att gruppen nästan helt å hållet bestod av nybörjare. Jag var R Ä D D !
     Vi fick typ borsta å mocka å rensa dojerna på hästarna. Sätt på snören och sadlar. Gabbi och Johanna Modigh som ridit hela sina liv, höll i trådarna. Kändes tryggt. Vi som behövde fick hjälp att sitta upp och snart var vi iväg. Läskigt och härligt på samma gång. Plötsligt töltade vi allesammans, gick som smort. Kort därefter började det kännas i höfterna och insida lår, i muskler man inte visste man hade. Vi red i skogen och förutom att man riskerade bli piskad av grenar i varierande storlek kändes det faktiskt lite harmoniskt.
       När vi senare vände hemåt var det slut på harmoni. Hästarna ökade takten å vi nybörjare åkte motvilligt med. Annas häst var tjurig, Liselottes skenade iväg med Cattis tätt efter vilket Gabbi styrde upp genom att galoppera ifatt för att få stopp. Min egen Matti var plötsligt inte så seg längre å tänkte hänga på de andra han också, men jag fick stopp på åbäket med westerstajl.
     Att få hoppa av och lämna ifrån sig hästarna var en lättnad, kan jag säga. Då var vi skakiga men glada att allt gick så bra ändå. Johanna Modigh och Gabbi hade gjort en fantastisk prestation som tagit så väl hand om oss, korrigerat och uppmuntrat.

Stelfrusna åkte vi till idrottshallen för att duscha av oss och sen vidare till Änglabodi där vi käkade superb fläskfilégryta.  

Så var det dags för badet. Tunnan och bastun låg bara några meter från havet, upplysta endast av levande ljus. Otroligt mysigt och SÅ SKÖNT att få upp värmen i bastun, äta färsk frukt, smutta på en cider. Att bada tunna utomhus när det är kallt och mörkt är en oslagbar upplevelse, man blir liksom LYCKLIG. Och trött. Loja som kastrerade hankatter lämnade vi sedan Fårösund.

Lyckan kommer finnas kvar ett bra tag, den här dagen kommer jag leva på länge. STORT tack till tjejerna Johanna Modigh, Gabbi och Johanna Möllerström som fixade denna (full)träff.  



Ridning, mat & bad i Fårösund

Fyll gärna på med mer text och bilder den som vill.

OBS! Gå in under medlemsinlägg, där finns ett nytt inlägg för er att ta ställning till!
Kommentarer
Postat av: Catti

Vilken underbar dag ni ha haft. F-n att jag inte var, ångrar mig djup att jag inte anmälde mig.

2009-12-06 @ 09:00:17
URL: http://catti.blogg.se/
Postat av: NINA

Catti - Det var verkligen synd att du inte var med. Det var härliga upplevelser men F-N v ont i kroppen jag har idag, den där ridningen tog på en.



2009-12-06 @ 10:24:32
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/
Postat av: Gabbi

Hahaha, garvar ännu!shit va kul jag hade! Vilka hjältar ni var!!speciellt en eloge till Liselotte!så j-a cool!Maten va super och badet va helande! Tack allihopa för en härlig lördag som jag sent kommer glömma:))KRAAM!

2009-12-06 @ 11:00:06
Postat av: NIna

Ja Liselotte var MAKALÖS, Cattis och Anna och Åsa likaså som hade lite bångstyriga hästar. SÅ JÄVLA MODIGA TJEJER!!!

2009-12-06 @ 12:03:32
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/
Postat av: Cattis Henriksson

Ja är astrött idag, helt väck. :)

Tack tjejer för en oförglömlig dag i Fårösund. Händer en hel del där när ett gäng tjejer ska åka häst :)

kram på er.

2009-12-06 @ 13:42:03
Postat av: Liselotte

Tack alla för igår, jag är glad att jag lever, kommer sent glömma bilden av trädstammen som kommer närmare o närmare mig i 180.....Kram

2009-12-06 @ 14:58:00
Postat av: Johanna Möllerström

Tack alla härliga brudar för en spännande, mysig och härlig dag. Var trött som en gnu när jag kom hem.

Idag har man ju lite ont här och där dock :)

Alltid lika underbart att umgås med er.

Som bomull för själen!

Kram på er!

2009-12-06 @ 18:37:47
Postat av: Nina

Catti - Hi hi ja ÅKA häst var verkligen ordet. Inte rida nej nej.



Liselotte - Kommer du våga rida igen? Eller blev du skrämd för livet?



Johanna - Ja TRÖTT var man. Skönt trött.

2009-12-06 @ 19:27:24
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/
Postat av: Sabina

Hade oxå skit kul. Dock inte så mycket träningsvärk som jag trodde. Trist att jag inte kunde följa med och bade, så jättemysigt ut. Fick sätta på rumpvämaren i bilen istället för att tina upp lite. K

2009-12-07 @ 09:57:50
Postat av: Åsa

Hej!

Tack för senast. Sitter här och fnissar för mig själv när man tänker tillbaka på "skräckupplevelsen" när hästarna började vädra hemgång. :-) Tackelitack till Johanna och Gabbi som var riktigt proffsiga ridlärare, tuuuur att ni fanns med oss!! Jättemyyyysig avslutning med god mat och tunnan med bastun. Nina och Gabbi ni var jättemodiga som tog havsdopp! Jättekul att få lära känna er alla mysiga fabellor. Massor med kramar.

2009-12-07 @ 19:13:50
Postat av: Gittan

ÅÅ det låter som en helt underbar träff...tjejer..träningsvärken låter kul...vad synd att inte jag var med men jag hade det bra i Stockholm och Fem Små Hus.....

2009-12-19 @ 11:26:15
Postat av: Gittan

Hej det låter som en helt underbar Fabellaträff.....

Men jag hade oxo det bra i Stockholm och Fem Små Hus.

2009-12-19 @ 11:28:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback